Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Visar resultat 31 till 36 av 36
    andemts avatar
    Aktiv sedan
    Oct 2015
    (Jag har även reset:at genom att klicka på den lilla knappen brevid On/Off)

- Kundservice

Rickard Sellmans avatar
    Aktiv sedan
    Oct 2010
    Hej Andreas!
    Då du provat att återställa termostaten och inte får någon skillnad så låter det som ett termostatfel. Kontakta vår serviceavdelning på 031-3355800 så hjälper dom dig vidare.

mvh Rickard
    Vi garanterar svar inom en arbetsdag. Alla är välkomna att delta i en diskussion eller skriva egna inlägg/frågor. Köp T2 Golvvärme

Mats.nilhall@gmail.coms avatar
    Aktiv sedan
    Oct 2015
    Hej
    Plötsligt en morgon gick jordfelbrytaren jag hittade att orsaken var värmegolvet i badrummet, när jag slog ifrån temostaten fungerade strömmen igen. Jag har bytt termostaten men problemet kvarstår så snart jag slår till temostaten/värmegolvet löser jordfelsbrytaren. Vad kan detta fel beror på?
    Med vänlig hälsning
    Mats

Säljare

Mikael Stenevalds avatar
    Aktiv sedan
    Jan 2014
    Hej,

För att kunna besvara det så måste man nästan vara på plats och mäta. Jag skulle rekommendera att ni kontaktar en elektriker för att lokalisera felet.
    Du kan även kontakta oss direkt på <a href="http://www.facebook.com/elot.se" target="_blank">Facebook</a>, <a href="https://plus.google.com/u/0/b/105519823909485689371/" target="_blank">Google+</a> eller <a href="https://twitter.com/intent/tweet?screen_name=ElotAB" target="_blank">Twitter</a> - så hjälper vi dig vidare...

StinaCarlunds avatar
    Aktiv sedan
    Mar 2016
    Hej!
    Jag behöver hjälp med vart jag ska vända mig.
    Bor i bostadsrätt och har bott i den 2,5 år. För ca 7 år sedan renoverades badrummen och stambyttes. Golvvärme från er sattes in. JAg bodde ej här då.
    Nu har jag fått problem. Efter att ha krånglat några dagar (gått från varm till kall och tillbaka utan att jag rört något) blev golvet kallt och förblev så. Inga felmeddelanden.
    Felanmälde till riksbyggen och de skickade fastighetsskötaren som sa att det är elektriker jag ska kontakta. Gjorde det och de var här. Han sa att det nog är termostaten och att han nu bytt den och det ska funka. (jag förstår inte något av detta själv- därav elektrikern). Har fått en nyare display ser jag men golvet funkar inte. Jag kan ställa in tex 27 eller 31 grader men inget händer. När jag trycker ok växlar den till 18,6 eller 18.5 eller 18.7 (nog den faktiskta golvtemperaturen). Sen kmmer jag inte längre. Pratade med elektrikern och de säger att tyvärr får jag nog bryta upp golvet eller väggen då. Är det verkligen sant? vart ska jag vända mig? Vem kan något om era produkter. Har själv läst instruktionen men förstår inte mer för det. Bryts golvet upp förstörs fuktspärren. Samt att kostnaden blir enorm. Står att ni har 12 års garanti. Tiden har inte gått ut. SNÄLLA HJÄLP MIG!!!!!!
    ps. skrev på facebook med för lyckades inte logga in här först- vet ej om man får svar där?! känns mer seriöst att fråga här

JonasFs avatar
    Aktiv sedan
    Apr 2016
    Hej,

Jag har en T2 Floortemp av den gamla modellen med ett runt vred som har börjat fungera dåligt. Värmen är alltid på oavsett vad jag gör med inställningarna. Använder jag golvgivaren reagerar inte termostaten oavsett vad jag gör. Den gröna lampan lyser men den röda lyser aldrig oavsett vad jag ställer in vredet på. Golvet är dock alltid varmt.

Byter jag till rumsgivaren (med DIP brytaren) så verkar termostaten funka. Röda lampan tänds när jag vrider upp termostaten och släcks när jag vrider ner den. Däremot är golvet fortfarande precis lika varmt oavsett vad jag gör.

Stänger jag av golvvärmen (trycker ut runda knappen) blir golvet kallt. Det verkar som golvet blir varmare om jag kör med golvgivaren.

Vad kan det vara för fel?

Om jag måste byta termostaten fattar jag det som att jag även måste byta givaren i golvet. Vi har tänkt renovera badrummet om några år och vill inte bryta upp golvet nu. Går det att sätta in en ny termostat och köra på rumsgivare fram till att vi renoverar badrummet?

Med vänlig hälsning,

Jonas

Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234

Liknande ämnen

1. T2 Golvvärme, ny termostat?
    By tnbj in forum Diskussion Golvvärme
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-10-09, 07:14
  2. T2FloorTemp Plus° termostat för golvvärme
    By thommya in forum T2 Golvvärme
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 13:51