Visar resultat 1 till 4 av 4
    karlsson-peters avatar
    Aktiv sedan
    May 2012

Impulsfjäder Exxact serien samt inkoppling

Ny här på forumet och hittar inte det jag söker.

Går det att montera impulsfjäder på en Exxact 3x1 strömbrytare, 1fjäder / vippa?

Istället för att använda trappomkopplare, går det att använda 2st enkelvippor med inpulsfjäder, och en dosdimmer med ingång för impuls?

Säljare

David Söderströms avatar
    Aktiv sedan
    Sep 2010
    Blogginlägg
    6
    Hej,

Det går att montera impulsfjäder i Exxact 3x1 strömbrytare, det finns även förmonterat i en 3x1 Exxact strömbrytare, art.nr. 1820186.

en trappomkopplare fungerar som en enkel strömbrytare, den kan du sätta impulsfjäder i och det finns även där förmonterade, du kan också använda en sk. dubbeltrapp med två knappar. art.nr 1820183

Exxact strömbrytarna hittar du här:
    Schneider Electric - Exxact Strömställare - Strömbrytare | Elot.se

Exxact strömbrytare med impulsfjäder finns här:
    Schneider Electric - Exxact Vipptryckknapp - Vippor & c-plattor | Elot.se
    Handla dina elprodukter enkelt och smidigt i Elot webbutik, leverans inom 2-3 dagar.

karlsson-peters avatar
    Aktiv sedan
    May 2012
    Här var det snabba svar, härligt forum.

Det är så att jag i köket idag har en dubbelltrapp vid ena dörren och en enkeltrapp vid den andra dörren.
    Dubbelltrappen styr lampa över bord samt belysning över köksdelen, enkeltrappen "går" ihop till köksbordsbelysningen.
    Jag ska istället för dubbelltrappen montera en 3x1 för att även kunna styra belysning under köksskåp.
    Det var då jag tänkte att man kanske kan använda en dosdimmer och sen återfjädrande brytare och på så sätt fortfarande ha trappfunktionen kvar. Detta för att slippa montera dubbeldosa med ytterligare strömbrytare.

Säljare

David Söderströms avatar
    Aktiv sedan
    Sep 2010
    Blogginlägg
    6
    Ja det går att sätta en impulsfjäder bakom den ena knappen kopplad till en dosdimmer, och vidare till den andra knappen i trappkopplingen. Vill du ha fjäder monterad så uppger du bara det i kassan så ordnar vi det.
    Dosdimmer hittar du här:
    Vadsbo tryckdimmer | DU 250 - DRS-315 | DRS-420 | Elot webbutik & support
    Handla dina elprodukter enkelt och smidigt i Elot webbutik, leverans inom 2-3 dagar.

Liknande ämnen

1. Inkoppling av telefonmodul 10"
    By ELKO in forum ELKO
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-12-29, 15:44
  2. Utelampor Round- serien
    By Robert in forum Hide-a-lite
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-03, 20:30
  3. Inkoppling av dimmertrafo
    By Pierres in forum Hide-a-lite
    Svar: 3