Belysning

Diskutera allmänna frågor om belysning här eller välj något av tillverkarnas supportforum nedan.
Alla är välkomna att delta i diskussionerna. Skriv gärna en beskrivande rubrik.
Köp produkt inom belysning

Visar resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Trafo till spotlights

lpmaass avatar
    Aktiv sedan
    Feb 2012

Trafo till spotlights

Hej,

Jag tänkte köpa 5 st sk. "hide a lite" fyrkant (12v 20w) och fälla in i väggen längs trappen. Idag finns befintlig väggarmatur på trappväggen, med trappkopplade kronbrytare (en uppe och en nere).
    Trafo till spotlights-hide-lite-fyrkant.jpgTrafo till spotlights-hide-lite-fyrkant-miljobild.jpg

Min tanke är att jag ska kunna dimmra belysningen i trappen. En brytare uppe och en nere. Samt en transformator som är lämplig å driva detta. Vi har ELJO/Trend i övriga huset så jag tänkte använda det här också.

Min fråga är alltså vad jag ska ha för trafo att driva spottarna, samt lämpliga brytare till dom.

Tack på förhand!

mvh

/Mackan

Säljare

David Söderströms avatar
    Aktiv sedan
    Sep 2010
    Blogginlägg
    6
    Jag skulle rekommendera att du använder en tryckknappsdimmer som monteras i apparatdosan bakom brytaren. Du dimrar genom att göra strömbrytaren till en återfjädrande tryckknapp.
    Trafo till spotlights-vadsbo-tryckknappsdimmer.jpg

Till den tryckknappsdimmern kan du koppla flera brytare. En passande transformator till den kan vara Osrams halotronic mouse.

Trend strömbrytare finner du i webbutiken på följande länk:

Trend strömbrytare

Trafo till spotlights-stroembrytare-trend.jpeg
    Handla dina elprodukter enkelt och smidigt i Elot webbutik, leverans inom 2-3 dagar.

Liknande ämnen

1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-04, 16:40
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-09-13, 08:16
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-16, 11:12

Taggar för det här ämnet

Regler för att posta